19.06.2018 / Marketing internetowy

Dlaczego warto wykorzystać YouTube w marketingu? Infografika

YouTube to serwis, który zrewolucjonizował rynek mediów na świecie. Dzięki niemu każdy dziś może być nie tylko konsumentem rozrywki, ale także jej twórcą. Potencjał tego medium dostrzegły również światowe marki, które swoje reklamy coraz chętniej dostosowują do potrzeb internautów.

W dzisiejszych czasach trudno jest wyobrazić sobie Internet bez YouTube’a. Każdy z nas korzysta z serwisu śledząc vlogi swoich ulubionych twórców, oglądając nowe odcinki internetowych seriali czy tworząc playlisty z przebojami wszech czasów, które będą rozbrzmiewać podczas weekendowej domówki. Platforma, która w początkowym zamyśle miała służyć amatorom kręcenia filmów video do dzielenia się swoją twórczością, w ciągu kilku lat urosła do rangi najpopularniejszego na świecie serwisu video, z którym tradycyjna telewizja toczy zaciętą walkę o widza.

Od tego wszystko się zaczęło

Historia serwisu sięga lutego 2005 roku, kiedy trójka pracowników PayPala – Chad Hurley, Steve Chen i Jewed Karim postanowiła stworzyć stronę, na której internauci mogliby publikować samodzielnie nakręcone, krótkie filmiki video. Kilka miesięcy później firma Sequoia Capital, specjalizująca się w udzielaniu finansowego wsparcia dla innowacyjnych pomysłów na biznes zainwestowała w serwis 3,5 miliona dolarów. Takie dofinansowanie spowodowało, że serwis mógł szybko się rozwinąć i zyskać popularność wśród internautów na całym świecie.

Rozwój serwisu

Rok po założeniu, serwis YouTube stał się jedną z najszybciej rozwijających się witryn w sieci, a liczba jego użytkowników oraz publikowanych w serwisie materiałów rosła w błyskawicznym tempie. Potencjał platformy bardzo szybko zauważyli właściciele Google, którzy w 2006 roku wykupili serwis za 1,65 mld dolarów. O umacniającej się na rynku mediów pozycji początkującego wówczas serwisu doskonale świadczyć może fakt, że magazyn PC World umieścił YouTube w dziesiątce najlepszych produktów 2006 roku. Serwis szybko stał się miejscem nie tylko dla amatorskich filmików video. Porozumienie właścicieli serwisu z MGM, Lions Gate Entertainment i CBS, umożliwiło firmom publikowanie pełnych filmów i odcinków telewizyjnych na YouTube. Rozwój serwisu spowodował, że w 2010 roku YouTube stał się trzecią po Google i Facebooku, najczęściej odwiedzaną stroną w internecie.

Potęga globalnej wideoteki

Obecnie chyba nikt nie ma wątpliwości, że serwis YouTube zrewolucjonizował rynek mediów na świecie. W ciągu kilku lat ta internetowa platforma wyrosła na poważną konkurencję dla tradycyjnej telewizji, dostarczając swoim widzom rozrywkę w postaci milionów filmów, teledysków czy vlogów. Treść zasobów serwisu charakteryzuje się dużą różnorodnością, a niewątpliwą zaletą materiałów publikowanych na platformie jest fakt, że są dostępne są dla użytkowników o dowolnej porze. Siłę i zasięg oddziaływania tego medium doceniło wiele światowych marek, które postanowiły docierać do swoich potencjalnych klientów właśnie za pomocą tego medium. YouTube daje firmom szereg możliwości w zakresie prowadzenia efektywnej komunikacji marketingowej, z których korzystają obecnie nie tylko światowe koncerny, ale także niewielkie, lokalne przedsiębiorstwa.